Przyjęcia w plenerze są jedyne w swoim rodzaju, unikatowe i niepowtarzalne. To uroczystości kreowane od fundamentów,
i to dosłownie. Takie wesela dają wiele możliwości, ponieważ tworzycie swoją przestrzeń w dowolnym miejscu i w dowolnym terminie. Nie musicie czekać na wymarzoną salę 2-3 lata, marzycie o weselu tu, teraz, zaraz w pięknej scenerii ?
Wesele pod namiotem to idealne rozwiązanie dla Was !
ZDJĘCIA: Adam Trzcionka Fotografia
LOKALIZACJA: Zagroda Chryszczata, Bieszczady
NAMIOT i wyposażenie: Ewenta
KRZESŁA: Tosca rent
CATERING: Jurek catering
ORGANIZACJA & DEKORACJE : Kurlovicz Wedding Planner
TEKSTYLIA/AKCESORIA: Mamy to – wypożyczalnia dekoracji
OŚWIETLENIE: Modern Light Service
Organizacja wesela w plenerze – od czego zacząć, o czym nie zapomnieć, jakie są koszta wesela w namiocie ?
1. WYBÓR MIEJSCA
Miejsce determinuje dalsze kroki. Czasami jest możliwość postawienia namiotu obok sali weselnej, jest to duże ułatwienie, ponieważ wtedy najczęściej nie musicie martwić się o catering i zaplecze gastronomiczne, wyposażenie
( stoły, krzesła ) czy też zaplecze sanitarne. Jednak jeśli pragniecie umiejscowić namiot na “dzikiej” przestrzeni, pośród drzew, w środku lasu itp. zwróćcie przede wszystkim uwagę na rodzaj podłoża, na którym docelowo ma powstać namiot – czy teren jest płaski, bez dołów i uskoków. Upewnijcie się również, czy jest możliwy bezpośredni podjazd samochodu ciężarowego do tego miejsca i możliwość rozładunku. Jeśli jest to obcy teren, nie zapomnijcie o pozwoleniach na organizację takiej imprezy, zważając na to, że najczęściej ściany namiotu są otwarte, Wasi sąsiedzi powinni być poinformowani o całonocnej, głośnej muzyce.
2. WYNAJEM HALI NAMIOTOWEJ + REZERWACJA WYPOSAŻENIA
Zanim zatrudnicie firmę, która będzie odpowiedzialna za montaż namiotu upewnijcie się, że jest to profesjonalna i doświadczona firma, która posiada odpowiednie atesty związane z bezpieczeństwem i ochroną życia i zdrowia, a także z bezpieczeństwem przeciwpożarowym. Jest to kluczowa kwestia, ponieważ jako Organizatorzy bierzecie pełną odpowiedzialność za to, aby nic Wam i Waszym gościom się nie stało podczas przyjęcia na wypadek trudnych warunków atmosferycznych. Polecam wybrać podwykonawcę, który dysponuje również dodatkowym wyposażeniem – krzesła, stoły, meble ogrodowe itp. Nie zapomnijcie także o wypożyczeniu tekstyliów ( obrusy, serwetki ).
Wielkim atutem takich przyjęć jest to, że wielkość namiotu dostosowujecie do ilości gości. Ponadto namioty są neutralnymi obiektami i nie narzucają żadnych ograniczeń stylistycznych i dekoratorskich. Możecie także wybrać rodzaj namiotu: transparentny lub biały. W trosce o komfort gości polecałabym pół na pół: dach biały nad częścią konsumpcyjną + dach transparentny nad parkietem.
Na ok 100 osób będzie potrzebny namiot o wymiarach 15 m x 20 m. Pamiętajcie, że oprócz stołów i parkietu, w namiocie musi się znaleźć miejsce na stanowisko Dj-a/zespołu, przestrzeń na bufety, atrakcje typu drink bar, candy bar, fotobudkę, inne..
Namiot z podłogą dla ok 100 osób to koszt ok 12 000 zł – 15 000 zł.
3. CATERING
Jeżeli Wasza uroczystość odbywa się w miejscu, gdzie nie ma zaplecza gastronomicznego i firmy cateringowej to musicie zatrudnić zewnętrzną firmę oraz zorganizować we własnym zakresie zaplecze cateringowe z dostępem do prądu i wody o wymiarach ok 15 m x 5 m. Oprócz opłaty za menu tzw. “talerzyk” musicie się liczyć z dodatkowymi kosztami za dostarczenie sprzętu, dojazd obsługi, montaż.
Firma cateringowa na przyjęcie w plenerze to zdecydowanie ta kwestia, na której nie można oszczędzać !
Nie chodzi tylko o walory smakowe, ale o kwestie organizacyjne i obsługę, która powinna mieć doświadczenie w przyjęciach plenerowych. Omówcie z daną firmą nie tylko menu ale przede wszystkim warunki techniczne miejsca przyjęcia, dostęp do wody czy też zapotrzebowanie na prąd – często się zdarza, że konieczne jest wypożyczenie agregatów prądotwórczych. Przy weselach w plenerze macie dodatkową możliwość aby zorganizować LIVE COOKING – jest to fantastyczna forma kolacji i nietuzinkowej atrakcji, która zapadnie w pamięci wszystkim gościom.
4. TOALETY
Kolejną rzeczą, o którą trzeba zadbać to toalety. Jeśli na terenie przyjęcia nie ma dostępu do toalet, to polecam wynajem eleganckich toalet mobilnych. Koszt ok 3500 – 6000 zł.
5. OŚWIETLENIE
Nie pomińcie istotnej kwestii jaką jest oświetlenie namiotu i otoczenia. Organizując przyjęcie w sali weselnej, nie musicie się o to martwić, natomiast przy weselu w namiocie warto zainwestować w firmę oświetleniową. Oświetlony namiot nada magicznej scenerii, co możecie zobaczyć na poniższych zdjęciach. Warto zrobić próbę generalną dzień wcześniej i upewnić się, że unikniecie awarii prądu. Zadbajcie także o oświetlenie dodatkowych miejsc, gdzie będą przebywać Wasi goście np. strefa chillout, toalety itd.
Podstawowe oświetlenie hali namiotowej to koszt ok 3000 – 5000 zł.
6. KLIMATYZACJA / OGRZEWANIE
Przyjęcia w namiocie mają swoją specyfikę i najczęściej są to wesela na luzie, na świeżym powietrzu i najczęściej bez klimatyzacji. Oczywiście istnieje możliwość zamontowania klimatyzacji w namiocie, która jednocześnie spełnia funkcję grzewczą, lecz są to spore koszta – ponad 10 000 zł. Bardziej ekonomiczną opcją są klimatyzatory mobilne lub parasole grzewcze, dodatkowo można zapewnić gościom ręczne wachlarze i kocyki na wieczorową porę.
Jeśli planujecie wesele w plenerze w okresie letnim i boicie się upałów, rekomenduję aby ceremonia zaślubin rozpoczynała się w godz. 16-18, w zależności też czy jest to ceremonia cywilna, humanistyczna czy kościelna.
Przyjęcia w plenerze niosą za sobą sporo wyzwań logistycznych i organizacyjnych – jednak z rzetelnymi i doświadczonymi podwykonawcami
efekt WOW gwarantowany. Jeżeli marzysz o weselu w namiocie ale ilość obowiązków Cię przytłacza – skorzystaj z naszej pomocy i zachwyć swoich gości niebanalną koncepcją przyjęcia weselnego jakiego jeszcze nikt nie widział.
Brak produktów w koszyku.